Pages

Tuesday, July 30, 2019

השופטת הקפריסאית הטיחה בנאשמת הבריטית: "סיבכת 12 נערים לשווא" - ישראל היום

השופטת הקפריסאית הטיחה בנאשמת הבריטית: "סיבכת 12 נערים לשווא" - ישראל היום

בית המשפט שבפרלמיני האריך היום (שלישי) את מעצרה של הצעירה הבריטית שבדתה את סיפור האונס של הנערים הישראלים באיה נאפה. הצעירה הגיעה הבוקר לבית המשפט, כשהיא מכסה את ראשה ומלווה בבני משפחתה. משטרת קפריסין מבקשת להגיש נגדה כתב אישום על תלונת שווא כלפי הנערים הישראלים שעליהם טפלה האשמת אונס קבוצתי, וכן אישום בהונאה וב"פגיעה ברגשות הציבור". 

בארץ עוקבים בעניין אחרי המשפט, כיוון שעורכי הדין של הנערים הישראלים כבר הצהירו כי בכוונתם לתבוע את הצעירה על עוגמת הנפש שנגרמה ללקוחותיהם. הפרשה מעוררת עניין רב גם בתקשורת הבריטית, שנציגים רבים ממנה הגיעו לבית המשפט בפרלימני הבוקר. במהלך הדיון השופטת הטיחה בנאשמת שבגלל השקר שלה גרמה למעצר שווא של שנים עשר נערים.

עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג את הנערים הישראלים, אמר: "מהיכרותי את רשויות החקירה בקפריסין, אני סמוך ובטוח שרשויות החוק בקפריסין יבואו עימה חשבון. אעשה כל שביכולתי על מנת שימצו את הדין עם מתלוננת השווא בחומרה המתבקשת". 

צילום: אבי כהן

הצעירה הבריטית ביקשה להיות מיוצגת על ידי עורך דין בריטי ולא קפריסאי ולכן הדיון שלה נדחה מאתמול להיום. היום בדיון, ביקש עורך דינה לדחות את הדיון ב-24 שעות נוספות, אך בית המשפט בקפריסין קבע להאריך את מעצרה בשמונה ימים, עד לדיון הבא שייערך בעניינה ביום רביעי הקרוב.

בשיחה אתמול עם עו"ד ניר יסלוביץ', שייצג את 12 הישראלים ששוחררו ממעצר בתחילת השבוע, הוא מסביר על העונש הצפוי לבריטית: "בקפריסין העונש על עבירה כזאת הוא שנת מאסר בפועל. בקפריסין עובדים אחרת מבישראל והמתלוננת תיכלא, אין שם הנחות, אני יודע בדיוק איך הם עובדים".

שבעת הצעירים שנחשדו באונס הנערה הבריטית שוחררו שלשום (ראשון), וחגגו בתחנת המשטרה בקפריסין עם שמפניה ושירה. באותה העת, הצעירה הבריטית נעצרה ונחקרה באותה תחנת משטרה, בחשד לתלונת שווא והונאה. עורכי דינם של הנערים התייחסו לשחרור הדרמטי, ואמרו שהמשטרה בקפריסין עשתה עבודה יוצאת מהכלל ושהאמת יצאה לאור. מסתמן שכתב אישום יוגש מחר נגד המתלוננת בבית המשפט. 

עו"ד יניב הברי, שייצג חלק מהנערים, אמר ל"ישראל היום": "היה יום של שמחה, אחרי שבועיים של עבודה קשה האמת יצאה לאור, עכשיו כולם חוזרים הביתה להורים שלהם. לא חשבתי שככה זה יסתיים. כשדיברתי עם החוקר והוא אמר לי שהוא משחרר את כולם. מייד הודעתי למשפחות  שהילדים שלהם חוזרים הביתה. משטרת קפריסין עשתה עבודה ברמה גבוהה, יסודית ומקצועית. הם הצליחו בשמונה ימים להשיג גרסאות, להשיג דנ"א, גם בעברית וגם באנגלית"..  

עו"ד יסילוביץ' אמר ל"ישראל היום": "אני רוצה לשבח את צוות החקירה בקפריסין, שקיבל החלטה אמיצה לעצור את המתלוננת ולשחרר ארצה את כל הנערים לישראל. קיבלתי את שיחת הטלפון המדהימה ממפקד צוות החקירה, שביקש שאגיע לתחנה לשחרר את הנערים שייצגתי. הוא אמר לי שהנערה נעצרה, אחרי שהודתה ששיקרה. מדובר בצעד אמיץ ואני מברך על כך. המתלוננת מסרה שהיא נפגעה מזה שצילמו אותה והשפילו אותה, לאחר שסירבה לקיים יחסי מין עם אחד הנערים. היא באה בחשבון עם הצעירים, ועכשיו תורנו לבוא איתה בחשבון". 

הצעירים הישראלים חוגגים את שחרורם // צילום: אי.פי

מחקירת המשטרה בקפריסין עולה כי הצעירה הגישה את התלונה אחרי שהרגישה שהצעירים הישראלים השפילו אותה. במהלך החקירה, החוקר הראשי אמר לה "מצאתי בגופך עוד שלוש דגימות דנ"א לא מזוהות, איך זה יכול להיות?".

רק אז הצעירה הבריטית התחילה לבכות, ואמרה לו שאחרי המקרה היא שכבה עם עוד שלושה ישראלים בלי אמצעי הגנה. בחקירה עלה שהיא הגישה את התלונה אחרי שאחד החשודים שהיא לא רצתה לקיים איתו יחסי מין צעק עליה ואמר לה "אם את לא מקיימת איתי יחסי מין, תעופי מהחדר שלי", והוציא אותה מהחדר.

עו"ד יניב הברי // צילום: עמי שומן

מהחקירה עולה שהצעירה הרגישה מושפלת מהתנהגותו של הצעיר הישראלי, וזו הייתה הסיבה להגשת התלונה. בנוסף, צילום הסרטונים ללא ידיעתה גם עודד אותה להגיש את התלונה, אך ההשפלה שהיא חוותה מהם היוותה את הגורם העיקרי.

עו"ד ניר יסלביץ' // צילום: עמי שומן

כזכור, שלשום נשברה הצעירה הבריטית בחקירתה והודתה כי בדתה את גרסתה הראשונה למה שאירע, שלפיה היא נאנסה על ידי הנערים בחדר המלון. היא הודתה כי קיימה את יחסי המין בהסכמה, אולם מאחר שראתה שהנערים צילמו אותה ללא הסכמתה – החליטה להתנקם בהם ולהתלונן על אונס. במקביל, גרסת הצעירים שלפיה הכל היה בהסכמה לא נפלה על אוזניים ערלות, והחוקרים במשטרת קפריסין שעבדו כל הלילה שבין שבת לראשון על החקירה, גבו עדות נוספת מהצעירה, הטיחו בה את גרסת הצעירים שהייתה עקבית מאז מעצרם לפני שבוע וחצי.

"המשטרה בקפריסין עשתה עבודה יוצאת מהכלל" // צילום: אי.פי

עם מעצרה הועברה הודעה לעורכי דינם של הנערים, ניר יסלוביץ' ויניב הברי. "לכל אורך הדרך אמרתי שקיימות אינדיקציות רבות שהיא משקרת", אמר עורך הדין יסלוביץ'. "היא גם ניסתה להוציא במרמה כספים מאותם נערים באמצעות הביטוח שלה, ואנו הצגנו בפני החוקרים ראיות שמדובר בסיפור בדיה. אני רוצה לשבח את רשויות החקירה בקפריסין, שניהלו את החקירה בהגינות והגיעו לחקר האמת".

עוד בנושא: 

ההורים שליוו את ילדיהם מאז המעצר בקפריסין היו בהלם כאשר קיבלו את הבשורה מעורכי דינם. בשעות הצהריים הם הגיעו עם בקבוקי שמפניה לתחנת המשטרה, וכאשר שוחררו הם קיבלו את פניהם בשירה ובריקודים. החשוד המרכזי אמר עם צאתו לכלי התקשורת: "האמת יצאה לאור, העיקר שהיא נעצרה. כל הנערים שמגיעים לאיה נאפה צריכים להיזהר". 

צילום: שמואל בוכריס

אביו של אחד הנערים אמר: "המתלוננת שיקרה לכל אורך הדרך. הילד לא עשה כלום ונשאר במעצר שבועיים על לא עוול בכפו. אני ידעתי לאורך כל הדרך שהוא לא עשה כלום. אני רוצה כבר שהסיוט הזה ייגמר".

Let's block ads! (Why?)



2019-07-30 08:03:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjc4NDMx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment