Pages

Thursday, August 1, 2019

"אבא, אל תילחץ, אבל נפצעתי": הקצין שנפצע ברצועה נותח בהצלחה - ישראל היום

"אבא, אל תילחץ, אבל נפצעתי": הקצין שנפצע ברצועה נותח בהצלחה - ישראל היום

קצין צה"ל שנפגע הלילה (בין רביעי לחמישי) באורח בינוני בחדירת המחבל סמוך לגבול הרצועה נותח בשעות האחרונות בבית החולים סורוקה בבאר שבע וכעת הוא מאושפז להתאוששות. שני הפצועים הנוספים, שנפגעו באורח קל, טופלו ושוחררו הבוקר. רגע לפני שנותח שוחח עם אביו בטלפון ואמר לו: ״אבא, אל תילחץ, אבל נפצעתי״. עם צאתו מהניתוח אמר לרופאים: ״אני רוצה לחזור ליחידה שלי בתוך חודש. אני רוצה לחזור לגבול".

באדיבות דובר צה"ל

המחבל שביצע את הפיגוע סמוך לגבול הרצועה בו נפצעו שלושה חיילי צה"ל הוא האני אבו סלאח, איש הזרוע הצבאית של החמאס המשתייך לכוח "תפיסת השטח" של הארגון השולט ברצועה. תפקיד הכוח הוא למעשה למנוע חדירות לישראל וירי רקטות לעברה על ידי פלגים סוררים.

המחבל האני אבו סלאח // ללא קרדיט

על פי דיווחים ערביים, אחיו של המחבל, פאדי, הוא נכה על כסא גלגלים שנהרג בהפגנות בגבול הרצועה באמצע חודש מאי 2018, בהפגנות נגד הנכבה שהתקיימו באותה העת. בשנת 2008 צולם משליך אבנים לעבר כוח צה"ל בעודו יושב על כסא גלגלים, התמונה הפכה לויראלית והופצה בכלי תקשורת רבים ברחבי העולם. בני משפחתו של האני אבו סלאח, אגב, טוענים כי עד לשעה זו כלל לא קיבלו אישור רשמי שבנם נהרג, אלא הם ניזונים משמועות ברשתות החברתיות. 

במהלך התדריך מסר מנליס כי הכוח הראשוני שהגיע לא הרג את המחבל. התגבורת שהגיעה למקום, גם היא מגדוד גולני, סגרה עליו והוא נהרג מירי נשק קל. בצה"ל מסרו כי בשלב זה, קיימת הבנה ראשונית שמדובר בפעולה עצמאית של המחבל, שגם פעל לבד פיזית, וגם על דעת עצמו. עם זאת, בצה"ל הדגישו שהתרחש כאן פיגוע על ידי פעיל חמאס במדים. 

לדברי מנליס, בסביבות 02:00 זיהו תצפיתניות התקרבות של חשוד לעבר הגדר באזור כיסופים, היכן שאין גדר עילית חדשה. בעקבות כך, נכנס לפעולה נוהל "פרש תורכי" שמתרחש מדי כמה ימים.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-01 07:31:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjc5MDU10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment