Pages

Sunday, October 20, 2019

נתניהו על האלימות ביצהר: "שום סובלנות כלפי פורעי חוק שירימו יד על חיילינו" - ישראל היום

נתניהו על האלימות ביצהר: "שום סובלנות כלפי פורעי חוק שירימו יד על חיילינו" - ישראל היום

אירוע יידוי האבנים לעבר חיילי צה"ל ביצהר: ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הגיב הבוקר (ראשון) לתקרית האלימה, במהלכה נפצע חייל צה"ל באורח קל, וגינה את המעשה. "אני מבקש לחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שעושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של כל אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל", רשם נתניהו. "אני מגנה בתוקף כל תקיפה של חיילי צה"ל. לא תהיה שום סובלנות כלפי פורעי החוק שירימו ידם על חיילינו".

ביצהר פרסמו היום מכתב גינוי לאירוע, בו נרשם: "אנו דורישם מהנערים לעזוב את יצהר ועד להודעה חדשה מסירים את חסות היישוב מנוכחותם כאם, על כל המשתמע מכך". עוד ציינו בהודעה כי האירוע הוא תוצאה של גירוש תושב היישוב באמצעות צו מינהלי וללא משפט, מה שגרם לתסיסה בקרב התושבים.  

בתוך כך, גינויים נרחבים נוספים במערכת הפוליטית, מימין ומשמאל, לאירוע האלים. השר בצלאל סמוטריץ׳, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי ומבכירי מפלגת "ימינה", אמר: "‏יורד מאגרא רמא של תפילת הושענה רבה המרגשת לבירא עמיקתא של הידיעה המתסכלת על האלימות החמורה שהופעלה הלילה נגד חיילי צה"ל. אני מצטרף לאמירה הברורה של תושבי יצהר שגינו בכל תוקף את הארוע החמור בידי קומץ אלים ובלתי מייצג. האחראים למעשה חייבים להיתפס ולבוא על עונשם במלוא החומרה. ‏חיילי צה"ל וכוחות הבטחון הם אחינו ובננו, וההתיישבות כתמיד מחבקת ועוטפת אותם ומוקיעה כל אלימות נגדם". 

יו"ר הימין החדש ובכיר "ימינה", נפתלי בנט, רשם: "כל תקיפה של חיילי צה״ל, מכל סיבה ובכל מצב היא איומה ונוראית. חיילי צה״ל הם אנחנו! בשום נסיבות ובשום תנאי לא מרימים יד על חייל. יש ליצור הפרדה מוחלטת בין הציבור הנורמטיבי (שבניו משרתים בסדיר ובמילואים) לבין פורעי חוק אלימים שבהם יש לטפל במלוא החומרה"   

עוד בנושא:

גם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מסר כי יפעלו למיצוי הדין עם עם המתפרעים: "אני מוקיע ומגנה את תקיפת חיילי צה״ל ורואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור החטיבה המרחבית "שומרון". הרמטכ"ל הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין. הרמטכ"ל קובע שלא יעלה על הדעת שחיילי צה"ל, שעושים לילות כימים להגנת המתיישבים, יותקפו על ידי אלה המוגנים על ידם". 

עוד נמסר כי "בשיחה משותפת בין הרמטכ״ל לראש השב"כ, נדב ארגמן, ולממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב מוטי כהן, הוחלט לרכז מאמץ ולפעול בשיתוף פעולה למגר בכל דרך תופעה חמורה זו. צה"ל יפעל יחד עם השב"כ והמשטרה למצות במהרה את הדין עם מפרי החוק והסדר". 

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב גם הוא על האירוע ביצהר: "על פי דיווחי צה"ל התרחש הלילה אירוע חמור סמוך ליצהר בו הותקפו חיילים באבנים. אני סומך על רשויות אכיפת החוק שיטפלו בו בכל הכלים שברשותן. כרמטכ"ל לשעבר וכמפקד בצה"ל לאורך עשרות שנים אני שולח מסר לכל החיילים והמפקדים ששומרים עלינו גם בערב החג- בצפון, בדרום, ביהודה ושומרון ובכל מקום ברחבי הארץ: עם ישראל ואזרחי ישראל תומכים בכם ומחזקים אתכם. לא נעבור לסדר היום על שום פגיעה בחיילי צה"ל".

יו״ר העבודה-גשר ושר הביטחון לשעבר, ח”כ עמיר פרץ , גינה גם הוא בתוקף את פעולתם האלימה של המתנחלים מול חיילי צה״ל: ״לא מדובר במקרה בודד, זה ריטואל חוזר ונשנה בה קבוצה אלימה ובלתי נשלטת מפעילה טרור נגד אותם חיילים שמשימתם היא לשמור עליהם. מול הפגיעה בחיילי צה״ל חייבת לבוא תגובה בלתי מתפשרת ופעולה מקיפה למעצרם של הטרוריסטים היהודים. שתיקת המנהיגות הישראלית מראש הממשלה ומטה מול אירועי יצהר מעידה על כניעה מוחלטת לגורמים הקיצוניים שמנסים להדליק את האזור. הגיע הזמן להקים ממשלה שתילחם בכל טרור מכל סוג שהוא במקום מדיניות הליטופים כשמדובר בימין הקיצוני״.     

במהלך התקרית שאירעה הלילה ביצע כוח צה"ל ביצע ירי באוויר לאחר שמתיישבים יידו אבנים לעבר הלוחמים ופצעו קל חייל. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי המתפרעים גם ניקבו את גלגלי הרכב בו נסעו החיילים. בהפרות הסדר השתתפו כ-30 מתיישבים. לוחם צה"ל, שנפצע באורח קל בתקרית, קיבל טיפול רפואי במקום ולא נזקק לאשפוז.

מדובר צה"ל על התקרית כי "הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר בהתאם להוראות הפתיחה באש, וההתקהלות פוזרה. צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה".

Let's block ads! (Why?)



2019-10-20 08:09:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAwMTkz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment