Pages

Wednesday, October 2, 2019

טלטלה בקרדיט סוויס בשל מעקב אחרי בכיר - News1 מחלקה ראשונה

טלטלה בקרדיט סוויס בשל מעקב אחרי בכיר - News1 מחלקה ראשונה

פרשת מעקבים מטלטלת את בנק קרדיט סוויס, והיא התעצמה אתמול (יום ג', 1.10.19) כאשר התאבד אחד המעורבים בה – מדווח פייננשל טיימס. מנהל התפעול הראשי של הבנק, פייר-אוליבייה בואי, התפטר בשל הפרשה, וכמוהו קצין הביטחון הראשי, רמו בוקאלי.

הבנק הזמין מחברת החקירות Investigo מעקב אחרי איקבל חאן, שהיה מנהל מחלקת ניהול העושר שלו, המטפלת בלקוחות הפרטיים הגדולים ביותר. המעקב הוזמן בחודש שעבר, לאחר הודעתו של חאן על מעברו לבנק המתחרה UBS. אנשי קרדיט סוויס חששו שהוא יטול עימו חלק מלקוחותיו. האיש שהתאבד הוא יועץ ביטחון, שיצר את הקשר בין הבנק לבין חברת החקירות.

יו"ר קרדיט סוויס, אורס רוהנר, אמר אתמול במסיבת עיתונאים שכונסה בחופזה: "הזמנת המעקב הייתה טעות. היא אינה עומדת בקני המידה שלנו. מי שאחראים לכך אינם צריכים להיות מועסקים בקבוצה". כאמור, שני הבכירים שהורו על המעקב אכן התפטרו. רוהנר הוסיף: "הפרשה פגעה במוניטין של הבנק. אני מתנצל בשם קרדיט סוויס בפני עובדינו הנהדרים, בעלי המניות שלנו ומר חאן ומשפחתו".

רוהנר אמר, כי הבדיקה הפנימית שערך משרד עורכי הדין הומבורגר הגיע למסקנה, כי בואי פעל על דעת עצמו וכי מנכ"ל הבנק, טיג'אנה תיאם, לא היה מעורב. אחד מבעלי המניות בבנק אמר לפייננשל טיימס: "כל העניין הוא טרגדיה, והעובדה שאדם התאבד מלמדת שזה היה שגוי מלכתחילה. כרגע יש לנו את הגרסה של קרדיט סוויס, אבל נצטרך כמובן לשמוע גם מהפרקליטות".

העיתון אומר, כי הפרשה מטילה סימן שאלה סביב כושר שיפוטו של תיאם, המשמש כמנכ"ל הבנק מאז 2015. יחסיו עם חאן היו קשים, בין היתר בשל סכסוך שכנים שפרץ ביניהם; השניים מתגוררים בשכנות באזור היוקרה הרליברג שבעיר ציריך. בשנה שעברה אף פרצה ביניהם מריבה פומבית במסיבת קוקטייל. חאן הגיש תלונה לפרקליטות בציריך על הפגיעה בפרטיותו; רוהנר אמר, כי החקירה הפנימית לא עסקה ביחסים האישיים בין תיאם לבין חאן.

ג'ון טיינר, מנהל בכיר בקרדיט סוויס אשר פיקח על החקירה הפנימית, אמר, כי לא נמצאו כל ראיות לכך ש-חאן ניסה להעביר לקוח כלשהו, למרות שהמשיך להיפגש עם עמיתיו בקרדיט סוויס לאחר שהודיע על התפטרותו. חאן החל היום (יום ד', 2.10.19) את עבודתו ב-UBS. לדברי טיינר, משרד הומבורגר שוחח עם 14 איש – כולל חאן עצמו, עובדי הבנק ואנשי חברת החקירות. הוא ציין, כי החקירה הפנימית הייתה מוגבלת בשני היבטים חשובים: לעורכי הדין לא הייתה גישה למידע שבידי הפרקליטות, והם לא הצליחו לשחזר את חילופי המסרונים בין בואי לבין בוקאלי.

עורכי הדין הגיעו למסקנה, כי בואי היה מודע לכך שהמעקב אחרי חאן עלול לפגוע בצורה משמעותית במוניטין של קרדיט סוויס. חברת Investigo נשכרה באמצעותו של יועץ ביטחון פרטי – האיש שהתאבד אתמול – והיא לא קיבלה מהבנק הנחיות בנוגע לדרכי פעילותה. לדברי טיינר, בואי פעל בצורה "מאוד בלתי מקובלת", ולכן אין להטיל על תיאם את האחריות למעשים אלו. חברת Harris Associates, בעלת המניות הגדולה ביותר בקרדיט סוויס, התייצבה גם היא לצידו של תיאם: "מדובר בבני אדם, שאינם נקיים מטעויות", אמר סגן יו"ר החברה, דייוויד הרו. "לא כל ההחלטות שלהם מושלמות, וכל עוד אינם עוברים על החוק – הם אינם צריכים לאבד את עבודתם".

רוהנר נטל על עצמו את האחריות לכך שהתיר ל-חאן לעבור ל-UBS ללא תקופת הודעה מוקדמת של חצי שנה ותקופת צינון של שנה, כמקובל בקרדיט סוויס לגבי מנהלים כה בכירים. לדבריו, לאחר ויכוח לוהט בין תיאם לבין חאן הוא סבר שהשניים בכל זאת יכולים להמשיך לעבוד יחדיו, אך בהמשך התברר ש"אין אפשרות לשיתוף פעולה מתוך אמון הדדי" וחאן ביקש לעזוב את הקבוצה. לדברי רוהנר, הוא אישית היה מעורב בהסכם הפרישה של חאן, שמטרתו הייתה ששני הצדדים ייצאו נשכרים. מקור בבנק אמר לפייננשל טיימס, כי הפרשה כולה יכולה הייתה להימנע, אם רוהנר היה עומד על כך ש-חאן יהיה כפוף לתקופות המקובלות של ההודעה המוקדמת והצינון.

כאשר נשאל האם בדעתו להתפטר, השיב רוהנר: "אני בודק מדי יום את מעמדי כיו"ר. תפקידי הוא להגן על היושרה של החברה. אם אני רואה שמשהו אינו נעשה כהלכה, ננקוט את הפעולות הדרושות". עוד אמר, כי הבנק ימשיך לבחון האם יש צורך בשינוי כולל במחלקת הביטחון שלו, והאם יש להעביר אותה לאחריות המחלקה המשפטית; כיום היא כפופה למנהל התפעול הראשי.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-02 06:30:46Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMWh0dHBzOi8vbmV3czEuY28uaWwvQXJjaGl2ZS8wMDQzLUQtMTM2NjQxLTAwLmh0bWzSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment