Pages

Saturday, November 2, 2019

דובר חמאס: "ישראל תישא בהשלכות על תקיפותיה הלילה" - ישראל היום

דובר חמאס: "ישראל תישא בהשלכות על תקיפותיה הלילה" - ישראל היום

לאחר ליל קרב בדרום שהחל בירי מאסיבי לעבר יישובי הדרום ומיד אחריו תקיפה ישראלית די נרחבת על יעדי חמאס, הגיב הבוקר דובר ארגון הטרור לתקיפות צה"ל והזהיר את ישראל מתגובה.

"התקיפות הלילה הן המשך ישיר לתוקפות ופשעי ישראל נגד עמנו", אמר ברהום והוסיף כי "התקיפות הללו פגעו באזרחים חפים מפשע. היקפן מעיד על כוונה של ישראל להשמיד ולהרוס אותנו". עוד הוסיף דובר חמאס כי "ישראל תישא בהשלכות על תקיפותיה הלילה. התקיפה הייתה ברברית והדם של עמנו יקר. לא נאפשר לעזה להיות זירה לייצוא משברים פנימיים. הפשעים האלה לא יישברו אותנו ולא יגרמו לנו לסגת מדרך הג'יהאד נגד ישראל". 

בעקבות ירי הטילים לדרום: צה"ל תקף ברצועת עזה // צילום: דובר צה"ל

גם בכיר בג'יהאד האסלאמי, שייח' נאפז עזאם, הגיב להתפתחויות הלילה ברצועה. "התוקפנות הישראלית מהווה המשך לפשעים נגד העם הפלשתיני. למרות ההחמרה בטרור של ישראל, היא לא הצליחו לגרום לפלשתינים לנטוש את אדמתם ואת זכותם על פלשתין. זאת, גם אחרי שעברו 102 שנים מאז הצהרת בלפור", אמר עזאם.

שייח' עזאם הוסיף כי "זה ברור שהרוח הקולוניאלית לא עזבה את הבעלים שהעניקו את האדמה לאחר אלפי שנים לעם זר. ההבטחה הבריטית גרמה לעקירתם של הפלשתינים ועודדה טבח אכזרי נגד העם הפלשתיני במשך יותר ממאה שנים, תוך התעלמות בולטת אירפית ובינלאומית. הפלשתינים מחוייבים לארצם ולא יכירו בהצהרת בלפור ובהשלכותיה".

לדבריו, "הפלשתינים לא יפסיקו את מאבקם מול לחץ, הפחדה וסחיטה. נעמוד בתקיפות נגד 'הטבעת' החדשה שנקראת 'עסקת המאה', שמטרתה לחסל את מטרתם הקדושה של העם הפלשתיני. כפי שהג'יהאד חיסל את כל הניסיונות הקודמים לחסל את שאיפת עמנו, כך אינשאללה, תיכשל התוכנית שנקראת 'עסקת המאה'". לבסוף סיכם: "אני מעוניין להוקיר את מות כל השאהידים, כולל האחרון שבהם 'שאהיד השחר' שנהרג בתקיפה הישראלית בחאן יונס". אגב, שאהיד השחר הוא כינויו גם של מוחמד אבו-חדיר שנחטף משועאפט במזרח ירושלים ונרצח ב-2 ביולי 2014.

זירת אחת מנפילות הרקטה בשדרות הלילה

כזכור, בעקבות שורת מטחי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל החל משעות הערב אל תוך הלילה, תקף צה"ל במהלך הלילה מספר רב של יעדי טרור ברצועה. כלי התקשורת הפלשתיניים מדווחים הבוקר כי אירעו 13 תקיפות ישראליות אשר כללו, בין השאר, בסיס של גדודי עז א-דין אל-קאסם בעיר עזה, עמדה ימית של חמאס, וכן תקיפות נוספת בדיר אל-בלח, ברפיח ובחאן-יונס. מדיווחים ערביים שאומתו בהמשך על ידי משרד הבריאות הפלשתיני עולה כי בתקיפות, אשר על פי אותם דיווחים נעשו נגד מתקן אימונים צבאי של החמאס סמוך לחאן יונס, נהרג אדם אחד, תושב עזה כבן 27 ושישה נוספים נפצעו.

מדובר צה"ל נמסר אודות התקיפות: הלילה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה.

אחד מיעדי התקיפות הלילה כפי שפרסם דובר צה"ל // צילום: דו"צ

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מוקדם יותר הערב. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה.

רגע פגיעת הרקטה בבית בשדרות // צילום: אנשי הדממה בטלגרם

באחד ממטחי הירי אמש בשעות הערב, רקטה פגעה ישירות בחצר בית בשדרות. למרבה המזל, לא דווח על נפגעים בנפש. צוות מד"א שהגיעו למקום האירוע מסר כי דיירי המבנה שהו במרחב מוגן ולא נפגעו. פרמדיק מד"א אלכס קוסינוב סיפר: "כשהגענו לרחוב הייתה המולה רבה, בסמוך היו כמה מכוניות עם שמשות מנופצות. דיירי הבית שנפגע, זוג בשנות ה-40 וילדיהם היו במבנה סמוך. הם סיפרו לנו שמיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב מוגן ויצאו כעבור כמה דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי."

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים ברזילי אישה כבת 65 במצב קל לאחר שנפלה ונחבלה בדרכה למרחב מוגן. האישה הובאה למרכז הרפואי כשהיא סובלת מפגיעות בגב וברגל. לאחר המטחים טיפלו אנשי מד"א בחמישה נפגעי חרדה, שלא נזקקו לפינוי לבית החולים. בתוך כך, מאות חניכים של הצופים שהיו בטיול בעוטף עזה נמצאים בהליכי פינוי מהמקום.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-02 07:19:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAzNjM50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment