Pages

Saturday, December 28, 2019

"חסינות היא עניין זמני ואינה התחמקות מהעמדה לדין" - ישראל היום

"חסינות היא עניין זמני ואינה התחמקות מהעמדה לדין" - ישראל היום

נתניהו יבקש חסינות עוד השבוע? לפי דיווחים בחדשות 12 הערב (שבת), ראש הממשלה מתכוון לבקש חסינות מהכנסת עד לסוף השבוע הקרוב. ככל הנראה, ללא מסיבת עיתונאים ובהצנעת האירוע ככל שאפשר. הסיבה: קיבל את אמון הציבור בפריימריז וכעת רוצה לממש אותו ללא משפט.

נתניהו צפוי לנמק זאת באמצעות העובדה שהציבור העניק לו אמון השבוע בפריימריז וכי כדי לממש את זאת הוא חייב את החסינות על מנת שלא לנהל את הממשלה כשהוא צריך להתמודד עם משפט במקביל. 

נתניהו: "התגברנו על מפיצי השקרים" // צילום: משה בן שמחון

מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד לדיווחים, חסינות היא עניין זמני לתקופת כהונה בלבד ואיננה התחמקות מהעמדה לדין. בכל מקרה ראש הממשלה נתניהו טרם קיבל החלטה בנושא והוא יודיע על החלטתו בימים הקרובים".

בכחול לבן הגיבו לדיווח לפי נתניהו צפוי לבקש השבוע חסינות בציניות של 3 מילים: "מה, מה פתאום"? המילים הללו נלקחו מתוך תשובתו של נתניהו בראיון בזמנו עם קרן מרציאנו, כשנשאל האם יפעל למהלך של חסינות. 

הציוץ של כחול לבן

גם במחנה הדמוקרטי הגיבו לפרסומים ומסרו "מי שאומר שלא היה כלום כי אין כלום, מוטב שיילחם על חפותו בבית המשפט ולא יחזיק מדינה שלמה כבת ערובה".

בתוך כך, עד מחר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט אמור למסור את חוות דעתו בנושא הטלת הרכבת ממשלה על נאשם. ביום שלישי ייערך הדיון המכריע בבג"ץ, וביום חמישי הבא מסתיימים 30 הימים בהם נתניהו צריך להחליט האם לבקש חסינות.

השתתפו בהכנת הכתבה: דניאל רוט-אבנרי, דן לביא

Let's block ads! (Why?)



2019-12-28 19:15:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5NDYx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment