Pages

Thursday, August 22, 2019

הימין נגד איימן עודה: שר לענייני טרור בממשלת שמאל - ישראל היום

הימין נגד איימן עודה: שר לענייני טרור בממשלת שמאל - ישראל היום

איימן עודה חזר הבוקר (חמישי) על טענתו בדבר כניסה אפשרית לממשלת שמאל ועורר סערה. בחשבון הפייסבוק שלו הבהיר כי הוא יסכים להיכנס לקואליציה לאחר סיום הכיבוש והקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל, לאחר ביטול חוק הלאום וכן הקמת עיר ערבית ובית חולים בעיר ערבית. 
כבר לפני שלושה שבועות פורסם ב"ישראל היום" כי עודה אינו פוסל ישיבה עם בני גנץ בממשלה, וישקול זאת במידה שתגיע הצעה. בריאיון ל"Times of Israel" בתחילת אוגוסט אמר עודה כי ישקול ברצינות את האופציה אם יוצע לו. "אני לא רואה את התרחיש הזה קורה כי יש הרבה דם רע. אנחנו לא בכיס שלו, הוא יצטרך לבוא אלינו ונבחן אם יש לנו כיוון משותף – ואז נשקול ברצינות להיכנס לממשלה בראשותו", אמר.

איימן עודה ביקש לרכך את דבריו לאחר הריאיון באתר האינטרנט באנגלית, והדגיש כי התכוון לכך שאם הרשימה המשותפת תהיה לשון מאזניים, הם לא יפסלו על הסף המלצה על גנץ לראשות הממשלה.

בעקבות דברים שאמר עודה התעוררה היום (חמישי) סערה. בליכוד אמרו: "עכשיו זה כבר ברור מתמיד: בני גנץ יקים ממשלת שמאל עם איימן עודה והמפלגות הערביות. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד".

ברשימת ימינה תקפו בחריפות את מפלגת כחול לבן ואת הרשימה המשותפת. "אחמד טיבי ואיימן עודה יהפכו בקרוב מסוכנים של הרשות הפלשתינית בכנסת ישראל לסוכנים זרים של אבו מאזן בממשלת ישראל".

"אחרי שנים בהם הרשימה המשותפת חופרת מנהרת טרור לכנסת ישראל דרך השת"פ של עזמי בשארה עם חיזבאללה והשתתפות חנין זועבי במשט המרמרה התמיכה של איימן עודה בהקמת ממשלת שמאל היא תעודת הכשר לשר לענייני טרור בממשלת ישראל", מסרו. "הבחירות הללו הם בין "ימינה" גדולה בממשלת ימין חזקה , או ממשלת שמאל בתחפושת של אחדות איימן עודה, גנץ-לפיד והחבר ליברמן".

צילום: גדעון מרקוביץ

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בחר לתקוף את הליכוד בתגובה לדבריו של עודה. ״הודעתו של איימן עודה שהרשימה המשותפת מוכנה לשבת בממשלת שמאל באה להכשיר את שלב ב' בתוכנית השלבים של נתן אשל. מה שמסתתר מאחורי ההודעה המוזרה הזו זה ניסיון לתת גושפנקה למהלך מסוכן של שת"פ בין הליכוד לרשימה המשותפת, כאשר היעד הוא הקמת ממשלה עם החרדים בתמיכת המפלגות הערביות. 

"ישראל ביתנו לא תסכים לשת"פ עם איימן עודה והרשימה המשותפת בשום צורה. מקומו של איימן עודה, שפעם אחר פעם מתייצב לצד חמאס וחיזבאללה וכל אוייבי ישראל,  בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. נתמוך אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה ולא נהיה חלק מממשלה צרה, לא בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו", אמר ליברמן. 

ואילו בשמאל בירכו על דבריו של עודה. סתיו שפיר מסרה כי ״איימן עודה מבין שהתפיסה צריכה להשתנות: בדמוקרטיה אמיתית, לכל האזרחים יש מקום סביב השולחן, גם בכנסת, גם בממשלה. זאת הדרך לשמור על ישראל גם ציונית, גם שיוויונית וגם דמוקרטית. לומר את זה ברור אחרי 70 שנה ולהתחיל להתקדם - זה אומץ״.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-22 07:37:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg0NzQ50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment