Pages

Tuesday, August 27, 2019

דיווחים פלסטיניים: שני הרוגים בפיצוץ בעזה - וואלה!

דיווחים פלסטיניים: שני הרוגים בפיצוץ בעזה - וואלה!

שני הרוגים ופצוע קשה בפיצוץ במערב עזה
צילום: אנשי הדממה, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע הערב (שלישי) כי שני בני אדם נהרגו, ואדם נוסף נפצע באורח קשה בעקבות פיצוץ עז שנשמע במערב עזה. הפלסטינים דיווחו כי השניים נהרגו בתקיפה של אופנוע.

מוקדם יותר היום זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד, וכנראה שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה. בתגובה, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה.

גורם בפלגים הפלסטיניים איים היום ברשת "אל-מיאדין" כי אם ישראל תפתח במלחמה עם חיזבאללה, עזה "תהיה בקו העימות". גורמים מצריים מסרו לרשת "אל-ערביה" הסעודית כי קהיר הזהירה את חמאס שלא יתערב בעימות בין ישראל לבין איראן וחיזבאללה. עוד אמרו הגורמים כי מצרים פועלת למען השגת הפסקת אש ממושכת בין ישראל לבין חמאס.

בקהיר אף הזהירו כי יסירו את תמיכתם מכל הסדר בעזה אם חמאס לא יעצור את ירי הרקטות. אך מנגד, חבר הלשכה המדינית של חמאס, סהיל אל-הנדי, הכחיש את הדיווח על המסרים התקיפים של מצרים.

השיגורים שזוהו היום הם הירי שני בתוך יומיים מרצועת עזה לישראל. שלשום תקפו כמה כלי טיס של חיל האוויר כמה מטרות במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לירי שלוש רקטות מעזה לשטח ישראל מוקדם יותר באותו הערב. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל תקף מטרות חמאס באזור בית לאהיא.

לאחר ירי הרקטות, מסר דובר צה"ל כי לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים. מעיריית שדרות נמסר כי בניין לא מאוכלס נפגע משברי טיל של כיפת ברזל בעת היירוט. בעקבות השיגורים, הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב ביישוב איבים, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר. בעת השמעת התרעת צבע אדום התרחש בשדרות פסטיבל "לייב שדרות" והמשתתפים נמלטו מהמקום בבהלה.

(עדכון ראשון: 22:52)

Let's block ads! (Why?)



2019-08-27 20:02:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMDk0NzjSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment