Pages

Wednesday, August 21, 2019

אמזון במייל רשמי: "תמכרו לישראלים ותגיעו למיליוני לקוחות חדשים" - TheMarker

אמזון במייל רשמי: "תמכרו לישראלים ותגיעו למיליוני לקוחות חדשים" - TheMarker

אמזון מתקרבת צעד נוסף לישראל. החברה שלחה הבוקר (ד') מייל רשמי למוכרים ישראלים, תחת הכותרת Amazon Service. "כיום יש 300 מיליון לקוחות פעילים ברחבי העולם. תמכרו לישראלים ותגיעו למיליוני לקוחות חדשים". במייל ניתנו הוראות למוכרים שירצו להשתמש בשירות שלה, שכולל איסוף, אריזה, שילוח וטיפול באמצעות שירות הלקוחות של בתי העסק. מדובר במייל השני שענקית המסחר שולחת בשפה העברית, לאחר שאת המייל הראשון היא שלחה בסוף אפריל.

החברה לא ציינה מתי תשיק אתר בעברית, אבל על פי הערכות היא תעשה זאת עד סוף השנה הנוכחית. לפי לוח הזמנים המקורי, הגרסה המקומית של האתר היתה אמורה לעלות לאוויר ביוני-יולי, אבל ההשקה נדחתה למועד לא ידוע - ככל הנראה לפני מועדי הקניות שחלים בנובמבר, ובהם בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ומכירות חג המולד. ההשקה נדחתה בשל קושי של אמזון לגייס מספיק מוכרים ישראלים; מחלוקות על התרגום של דפי האתר לעברית; ובעיות טכניות ורגולטוריות. המייל הנוכחי מסמן כי אמזון הצליחה להתגבר על הקשיים המדוברים.

כניסת אמזון
המייל של אמזון. צילום מסך

רולף קימאייר, אחראי מכירות גלובלי של אמזון אירופה, וסטפן זוטר, מנהל זירת המסחר הגלובלית, הגיעו לישראל מספר פעמים על מנת להיפגש עם נציגי השוק המקומי; נציגי חברות שמעוניינות לשרת מוכרים, כמו אלקטרה צריכה; נציגי eCommunity ו-UPS, שמשיקות מרכז שירות לוגיסטי; וגורמים רלוונטיים אחרים. בתוך כך, אמזון מינתה שני ישראלים שמייצגים אותה בישראל ונפגשים באופן שוטף עם מוכרים ונציגי חברות.

הפרוטוקול של אמזון כולל שורה ארוכה של כללים הקשורים בין השאר לשירותי לקוחות, ניהול מלאי וקשר עם ספקים, שהמוכרים צריכים לעמוד בהם. האחריות לפעילות באמצעות אמזון לא מוטלת על החברה, ולכן על המוכרים והחברות לדאוג לשיווק עצמי. בתוך כך, מוכרים עצמאיים נתקלו בקשיים לוגיסטיים, ובהם אספקת המוצר תוך חמישה ימים. הקשיים הובילו לכך שהם לא מיהרו להירשם מראש לאתר בעברית.

אמזון נכנסת לישראל
צילום מסך מאתר אמזון

בתגובה להתפתחות האחרונה, מניות הקניונים והצריכה נסחרות בירידה. חברות הקניונים מליסרון ועזריאלי יורדות ב-3% וב-2% בהתאמה – לאחר שנסחרו בשעות הבוקר בעליות. חברת המרכזים המסחריים ביג מאבדת 2.3%, ומגה אור נחלשת ב-0.4%. 

מניות חברות מוצרי הצריכה, המשווקות בין היתר מוצרים חשמליים, נסחרות גם הן בירידות. אלקטרה צריכה - המפעילה את הרשתות שקם אלקטריק, סנסור ומחסני חשמל – יורדת ב-2.5%. פוקס נחלשת ב-1.5%.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-21 10:10:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LnRoZW1hcmtlci5jb20vY29uc3VtZXIvMS43NzI3NzY00gEwaHR0cHM6Ly93d3cudGhlbWFya2VyLmNvbS9hbXAvY29uc3VtZXIvMS43NzI3NzY0?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment