Pages

Tuesday, August 27, 2019

צילום הלוויין חושף: הרחפנים שנפלו בביירות הגיעו מהים - ישראל היום

צילום הלוויין חושף: הרחפנים שנפלו בביירות הגיעו מהים - ישראל היום

תמונת לוויין שהוזמנה על ידי ערוץ החדשות i24News מעלה כי הרחפנים שנפלו והתפוצצו ברובע הדאחייה בביירות בלילה שבין שבת לראשון, הגיעו ישירות מהים כאשר שוגרו מספינה ששהתה במרחק של בין חמישה לעשרה קילומטרים מחוף.

בתמונה נראה הנתיב של הרחפן שהגיע לביירות בקו ישיר מהים עד שהוא נעלם מהמסך מעל דרום ביירות. לדברי הפרשן הצבאי של i24News מתיאס ענבר, הכיוון ממנו מגיע הרחפן מלמד על שלוש אפשריות שאחריות לשיגורו – רוסיה, ארה"ב וישראל.

הרחפן שנפל בביירות // צילום: AFP

גורמי מודיעין ששוחחו עם ענבר אמרו כי בניגוד לטענה של חיזבאללה, לא מדובר ברחפני תקיפה אלא ברחפנים שנועדו לצורך איסוף מודיעין, שיש בהם חומר נפץ לצורך השמדה עצמית במקרה של תקלה. הרחפנים עצמם יוצרו על ידי מדינה זרה ועברו הסבה כדי שיוכלו לשמש לצורכי מודיעין וביטחון.

על פי דיווח בטיימס הלונדוני היעד בו פגעו הרחפנים הישראלים בביירות היה מתקן לדיוק טילים של חיזבאללה. הסבר זה מסתדר עם ההערכה כי לא מדובר באמצעי תקיפה מכיוון שחומר הנפץ אותו הוא יכול לשאת קטן ביותר ולא יכול לגרום נזק משמעותי למבנה שכזה. 

ממשיכות האזהרות הישראליות כלפי נסראללה - והפעם מגורם פחות צפוי: דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, פנה היום (שלישי) לנסראללה באמצעות חשבון הטוויטר שלו ורשם: "אתה יודע מה תקפנו בסוריה. אתה יודע שמדובר בפעילים של איראן. איראן בחרה, אימנה, חימשה ושלחה אותם למשימות שלה בסוריה. האם בהצהרתך לקחת בחשבון שאתה עלול לפגוע בתושבי לבנון רק בשביל אינטרס איראני?".

הפוסט החריג מצד דובר צה"ל למזכ"ל חיזבאללה מגיע זמן קצר לאחר שרה"מ נתניהו התבטא בנושא ואמר: "שמעתי את דבריו של נסראללה, אני מציע לו להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם".

ההרס במבנה בו פגע הרחפן // צילום: EPA

עוד הוסיף נתניהו: "אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם". 

נתניהו ואדרעי הגיבו לדברי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מלפני יומיים, שאמר בעקבות מתקפת הרחפנים הישראלית ברובע דאחייה שבביירות כי התגובה הלבנונית "לא תאחר לבוא". בנאום תקיף כינה אותה "התפתחות מסוכנת מאוד" ואמר: "התוקפנות הזו בדאחייה הנה הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. זו היא הפרה בוטה וחמורה להסכם לאחר לבנון השנייה. חדירה זו אם נשתוק עליה תביא לשרשרת פעולות מסוגים דומים, רכבים מתפוצצים; רחפנים וכו'. מה שנקרא שכפול מה שקורה בעיראק בימים אלה. פגיעה במחסנים ציבוריים על ידי רחפנים, מל"טים וכו', עם רמיזות ישראליות ללקיחת אחריות. לא נאפשר לדברים כאלה לקרות; נפעל ונעשה כל שצריך למניעת מקרים דומים והישנות מקרים אלה".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-27 12:22:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg2MDU50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment