Pages

Wednesday, October 16, 2019

מלך ירדן הסכים להאריך את החכרת מובלעת צופר לישראל - מעריב

מלך ירדן הסכים להאריך את החכרת מובלעת צופר לישראל - מעריב

 ימים ספורים לפני שישראל צריכה להחזיר את מובלעת צופר, אותה חכרה ל-25 שנה בהסכם השלום מ-1994, נראה כי הושג הסדר לגבי השטח שבערבה ומלך ירדן עבדאללה מסכים להאריך את החכרת השטח לישראל. על פי פקידים בכירים, הדיונים בנושא נמשכים, וכרגע מסתמנת הארכה בצופר בעונה חקלאית נוספת - תקופה של כחצי שנה - כדי לדון במודלים עסקיים עתידיים. מי שעסוק בנושא הם בכירי משרד החוץ ואנשי המטה לביטחון לאומי. לגבי אי השלום בנהריים, אין עדיין הסכמה בין הצדדים.

הדברים נוגדים את דבריו של שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי, בסוף החודש שעבר, לפיהם, ארצו לא תאריך את החכרת השטחים לישראל. "יש שיחות, אבל לא לגבי הארכת החכירה, אלא לגבי השלב הבא", אמר אז ספאדי בראיון לטלוויזיה הירדנית.

כזכור, בשנה שעברה הודיע המלך עבדאללה על ביטול הנספחים בהסכם השלום עם ירדן, העוסקים בחכירת אי השלום בנהריים ומובלעת צופר בערבה על ידי ישראל. בציוץ בטוויטר כתב המלך כי "זאת תמיד היתה העדיפות העליונה שלנו וההחלטה שלנו לסגת מהנספחים בהסכם השלום מבוססת על שאיפתנו לקחת את מה שצריך עבור ירדן והירדנים". על פי דיווח בג'ורדן טיימס, ההחלטה של המלך באה בעקבות בקשה של פעילים מהממשלה לא לחדש את ההסכם ולבטל את הבעלות הישראלית על אדמות ירדניות.

בניגוד לצופר, לגבי נהריים עשויה להיות לירדנים בעיה להחזיר את השטח לידיהם, משום שהוא אמנם נמצא בריבונות ירדנית, אך שייך בעלי השטח הם ישראלים. 

Let's block ads! (Why?)



2019-10-16 06:26:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiNWh0dHBzOi8vd3d3Lm1hYXJpdi5jby5pbC9uZXdzL3BvbGl0aWNzL0FydGljbGUtNzI0MTM30gE3aHR0cHM6Ly9tLm1hYXJpdi5jby5pbC9hbXAvbmV3cy9wb2xpdGljcy9BcnRpY2xlLTcyNDEzNw?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment