Pages

Friday, February 7, 2020

העיד נגד טראמפ: הקצין אלכסנדר וינדמן סולק מהבית הלבן - וואלה!

העיד נגד טראמפ: הקצין אלכסנדר וינדמן סולק מהבית הלבן - וואלה!

סולק מהבית הלבן: טראמפ פיטר עד מפתח בהליך ההדחה נגדו
צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: טראמפ משתלח במי שעמדו בראש ניסיון הדחתו, אתמול)

הקצין האמריקני אלכסנדר וינדמן, שהעיד במשפט ההדחה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, "לווה החוצה" מהבית הלבן - כך הודיע הערב (שישי) עורך דינו. "וינדמן התבקש לעזוב בגלל שאמר את האמת", אמר סנגורו, דיוויד פרסמן. "האמת עלתה לקצין אלכסנדר וינדמן בעבודתו, בקריירה שלו ובפרטיות שלו". לדבריו, "האיש החזק בעולם" החליט לנקום בו.

וינדמן, קצין בדרגת לוטננט-קולונל בצבא האמריקני וחבר בוועדה לביטחון לאומי, האזין במסגרת תפקידו לשיחתו של טראמפ עם הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי ב-25 ביולי, שעמדה בלב הליך ההדחה. לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", התקיימו מאמצים לסלק את וינדמן, לדברי שני גורמים המעורים בצעד, כחלק ממגמה רחבה יותר של סימון אויביו של טראמפ, אחרי שזוכה ממשפט ההדחה בסנאט שנמשך שבועיים. לפי הדיווח, וינדמן יוקצה מחדש למשרה במחלקת ההגנה.

וינדמן זומן להעיד בפני בית הנבחרים בחודש נובמבר, ואמר לחברי הקונגרס כי הוא היה "מודאג" ממה שהוא שמע בשית הטלפון, והרגיש שזה "לא ראוי מנשיא ארצות הברית לדרוש מממשלה זרה לחקור אזרח אמריקני ויריב פוליטי". וינדמן העיד גם כי סיכום שיחת הטלפון המדוברת הועברה למערכת מסווגת ופרטית יותר, "כדי למנוע הדלפות" וכדי לסייע ב"שימור שלמותו של התמליל".

במהלך עדותו וינדמן, סגן אלוף בצבא שקיבל עיטור לב הארגמן לאחר שנפצע ממטען חבלה מאולתר בעיראק בשנת 2004, התמודד עם התקפות אופי חוזרות ונשנות של כמה רפובליקנים בוועדת הביון של בית הנבחרים, כולל בגלל נאמנותו למדינה.

וינדמן נולד בקייב, אז חלק מברית המועצות, ונמלט עם משפחתו לארצות הברית בילדותו. הוא אינו הגורם הממשל היחיד המעורב במשפט הדחתו של טראמפ ומשלם על כך במקום עבודתו.

שגריר ארה"ב לשעבר באוקראינה מארי יובנוביץ', דמות מרכזית בחקירת ההדחה שנקראה חזרה מתפקידה בשנה שעברה, פרשה ממשרד החוץ בחודש שעבר. וביל טיילור, שהחליף את יובנוביץ' כדיפלומט הבכיר של וושינגטון באוקראינה, והעיד גם במהלך חקירת ההדחה, נזרק מתפקידו בדצמבר האחרון.

וינדמן, בדברי הפתיחה שלו בהופעתו הציבורית בפני הקונגרס, אמר מסר אישי מדהים ביחס לאופן שבו משפחתו הגיעה לאמריקה לחיים טובים יותר וכיצד הבריחה ממשטר סמכותי החדירה בו ואחיו תחושת חובה לשרת בצבא. הוא אמר שמעולם לא ציפה להעיד על מעשיו של הנשיא, אך הוא עשה זאת מתוך "תחושת חובה" ואמר כי הוא מכיר בכך שפעולותיו "לא יסבלו במקומות רבים בעולם".

"ברוסיה, המעשה שלי להביע את דאגתי לשרשרת הפיקוד בערוץ רשמי ופרטי היה בעל השלכות אישיות ומקצועיות קשות והצעת עדויות פומביות בהן מעורב הנשיא, בוודאי תעלה לי את חיי", אמר. עם פנייה לאביו סיכם וינדמן את הצהרתו באומרו כי "קיבלת את ההחלטה הנכונה לפני 40 שנה לעזוב את ברית המועצות ולבוא לכאן לארצות הברית בחיפוש אחר חיים טובים יותר למשפחתנו". "אל תדאג, אני אהיה בסדר לומר את האמת," אמר וינדמן.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-07 21:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzk1OTnSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment